In de markt waarin Attentives® zich begeeft, kan de concurrentie groot zijn. “We willen ons onderscheiden door te kiezen voor een lange termijn strategie, omdat we overtuigd zijn hiermee het kwaliteitsniveau voor onze klanten zo hoog mogelijk te houden.” Klanten vragen meestal offertes op bij verschillende bedrijven. “Sommige klanten werken met 2 of 3 vaste leveranciers op gebied van marketing materialen. Dat is een slimme keuze, want dan bevorder je kwaliteit en creativiteit en houd je de prijzen ‘scherp’. Op den duur leert de klant ook welke leverancier het meest geschikt is voor een specifiek project.”

Waarom vindt Attentives® het zo belangrijk om offertes direct concurrerend op te stellen?

“Omdat we graag een lange termijn relatie met onze klanten opbouwen, vinden we het belangrijk dat klanten op Attentives® kunnen vertrouwen. Niet alleen op snelheid, maar met name op kwaliteit, creativiteit en concurrerende prijzen. Als de eerste offerte direct al concurrerend is, hoeft er niet meer onderhandeld te worden.”

“We kennen leveranciers die ‘ruimte’ in de prijs calculeren voor onderhandeling. Wanneer een klant dan niet onderhandeld of geen korting vraagt, betalen zij dus eigenlijk teveel. We vinden dit niet fair naar onze klanten en kiezen ervoor om direct concurrerend aan te bieden. Hiermee willen we ‘goed partnerschap’ tonen voor de lange termijn” .

Door: Ronald van der Gaag