“Dankjewel, het was weer heerlijk” en “…hier maken ze echt de beste lunch van Delft.” Het zijn kenmerkende uitspraken, bijgestaan door een aanstekelijke glimlach, van ondernemer Ronald van der Gaag. In de naam van zijn in Delft gewortelde bedrijf, met een groots aanbod aan marketingmaterialen en een internationaal leveranciersnetwerk, schuilt niet voor niets het woord ‘attent’. Dit is aandacht voor: Attentives.
Relatiegeschenken, merchandise, drukwerk, verpakkingen, winkeldisplays, horecamaterialen, gadgets. Als we het aanbod van Attentives compleet willen opsommen, kunnen we nog wel even doorgaan. Maar samengevat; Attentives is de partij waar je met marketing ondersteunende materialen jouw naamsbekendheid vergroot, merkbeleving creëert, verkoop stimuleert en loyaliteit waardeert. Voor Ronald betekent dat in twee woorden: mensen raken.
Jouw unieke verhaal
Maar waarom zou je relatiegeschenken, gadgets, cadeauboxen of premiums niet bij een grote online speler bestellen? Weer twee woorden; aandacht en kwaliteit. “Voor veel partijen is het ellebogenwerk, voor ons is het maatwerk. Ik kan je wel 10.000 pennen verkopen waar je niets aan hebt, maar ik wil dat jij precies de juiste indruk achterlaat bij jouw klant. Met producten die passen bij jouw verhaal. Daar zit jouw winst. Mijn voldoening”, vertelt Ronald bevlogen. Wat het meest unieke product is wat Attentives daartoe biedt? Ervaring en creativiteit. Want; “Geen enkel product is echt helemaal uniek. Wel de manier waarop je het brengt. Het gaat om de combinatie van product, boodschap, communicatie en verpakking. In dat creatieve proces denken wij enthousiast mee.”
“Met twintig jaar internationale ervaring in dit vak weet ik de wat-kan-er-niet snel om te buigen in een wat-kan-er-wel. Daar krijgt iedereen energie van!”
Thuis in het Vakwerkhuis
Dat de lunches in het Vakwerkhuis goed zijn weten we inmiddels. Maar dat is zeker niet de enige reden dat Attentives hier een thuisbasis vindt. Ronald: “De sfeer is heerlijk. De ruimtes geven een goed gevoel. En ik heb super interessante ondernemers om me heen.” Eén van die ondernemers is Babs Muljadi van De Marketing Ninja, de al net zo energieke strategisch sparringpartner van Attentives. “Samen met Babs en Renske van De Marketing Ninja werk ik nu aan een top marketingplan en een strategie om gericht verder te groeien”, legt Ronald gemotiveerd uit. Logisch, want die groei is inmiddels al flink ingezet.
“De branche kan best een flinke boost aan creativiteit gebruiken”
Lokaal ondernemen, internationaal netwerk
Geworteld in Delftse bodem en toch al grenzeloos. Zo zou je Attentives kunnen omschrijven. Want onlangs is ook een vestiging in Lummen geopend, om vanuit daar de Belgische markt met aandacht te bedienen. Precies zo aandachtig gaat men te werk vanuit Berkhamsted in Engeland.
“Door die mooie groei moet ik soms kleinere opdrachten laten gaan, met pijn in het hart. Want eigenlijk wil ik gewoon altijd iedereen helpen. Dat zit in m’n aard.”
Die uitspraak onderbouwt de oprechtheid, aandachtigheid en gedrevenheid van Ronald. Drie eigenschappen die hij de komende tijd wil inzetten voor nieuwe doelstellingen: “Het lijkt me ook gaaf om nog meer met Delftse partijen te gaan samenwerken. Je hart blijft toch altijd Delfts hè?” Om daaraan toe te voegen: “In onze markt moeten we ook echt nog meer aan de slag met duurzaamheid. Ook wij. Maar we willen dat wel écht onderbouwd en onderzocht uitrollen. Duurzaamheid is voor ons geen marketingstunt.”
Bron: Chainels (Ondernemersfonds Delft), geschreven door Tim van den Eijk (Uitgesproken Gasten)